Targul Creativeworld din Frankfurt este o adevarata oaza DIY. La evenimentul de cinci zile au participat 362 de expozanti din 44 de tari. Vizitatorii vin sa gaseasca idei noi, inspiratie si chiar afaceri noi. Acesta a fost si scopul meu cand am sosit in orasul german. Ceea ce am gasit la aceasta expozitie, imi va fi de folos pentru foarte mult timp. Atatea efecte, inspiratii, incat la sfarsitul fiecarei zile am avut nevoie de liniste si solitudine sa-mi aranjez gandurile si impresiile.
Moto-ul targului este: every DIY creates more business, adica fiecare idee DIY este o potentiala afacere. Asta vrea sa confirme Creativeworld in fiecare an si celor care se misca in acest domeniu, ii recomand, sa viziteze acest targ cel putin odata.
Si cand vorbesc de impresii, nu ma gandesc doar la miile de efecte vizuale, ci si la experimente concrete, deoarece la forumul creativ s-au tinut workshopuri din ora in ora, prezentand cele mai noi tendinte, produse, si orice vizitator putea lua parte la ele. Eu am incercat tot ce avea legatura cu domeniul meu de afacere: linogravura, transferul pe lemn si textil cu carioci de transfer speciale, arta stampilarii cu noul creion-radiera, precum si noua nebunie a anului, scrapbooking-ul. Si am si ajuns la tendintele anului 2019.
Cat despre tendinte, comfortul si intimitatea se imperecheaza ori cu lumea culorilor pastelate, ori cu o orgie de culori. Cuvintele cheie sunt: dispozitie placuta, naturalete si vitalitate. Acestea in orice proportie si in orice referinta. Tendintele din anul acesta se grupeaza in jurul a trei teme: locatie impresionanta, ambient natural si loc fericit (‘happy place’).
Vizualizati pe fotografii aceasta lume a culorilor si technicilor. Inca mai este la moda macrameul, ca technica se foloseste sashiko, efectul ‘handmade’ ca principiu de organizare, textilele si imprimeurile, culorile vibrante, pompoanele jucause, folosirea sabloanelor si arta strazii, grafitti-ul. Sunt la moda acuarelele, desenul, dar si scrisul cu carioci cu varf de pensula.