Targul Creativeworld din Frankfurt este o adevarata oaza DIY. La evenimentul de cinci zile au participat 362 de expozanti din 44 de tari. Vizitatorii vin sa gaseasca idei noi, inspiratie si chiar afaceri noi. Acesta a fost si scopul meu cand am sosit in orasul german. Ceea ce am gasit la aceasta expozitie, imi va fi de folos pentru foarte mult timp. Atatea efecte, inspiratii, incat la sfarsitul fiecarei zile am avut nevoie de liniste si solitudine sa-mi aranjez gandurile si impresiile.

Moto-ul targului este: every DIY creates more business, adica fiecare idee DIY este o potentiala afacere. Asta vrea sa confirme Creativeworld in fiecare an si celor care se misca in acest domeniu, ii recomand, sa viziteze acest targ cel putin odata.

Si cand vorbesc de impresii, nu ma gandesc doar la miile de efecte vizuale, ci si la experimente concrete, deoarece la forumul creativ s-au tinut workshopuri din ora in ora, prezentand cele mai noi tendinte, produse, si orice vizitator putea lua parte la ele. Eu am incercat tot ce avea legatura cu domeniul meu de afacere: linogravura, transferul pe lemn si textil cu carioci de transfer speciale, arta stampilarii cu noul creion-radiera, precum si noua nebunie a anului, scrapbooking-ul. Si am si ajuns la tendintele anului 2019.

Cat despre tendinte, comfortul si intimitatea se imperecheaza ori cu lumea culorilor pastelate, ori cu o orgie de culori. Cuvintele cheie sunt: dispozitie placuta, naturalete si vitalitate. Acestea in orice proportie si in orice  referinta. Tendintele din anul acesta se grupeaza in jurul a trei teme: locatie impresionanta, ambient natural si loc fericit (‘happy place’).

 

Vizualizati pe fotografii aceasta lume a culorilor si technicilor. Inca mai este la moda macrameul, ca technica se foloseste sashiko, efectul ‘handmade’ ca principiu de organizare, textilele si imprimeurile, culorile vibrante, pompoanele jucause, folosirea sabloanelor si arta strazii, grafitti-ul. Sunt la moda acuarelele, desenul, dar si scrisul cu carioci cu varf de pensula.

De altfel tematica editiei din anul acesta a fost arta stradala, graffitti-ul. Au fost invitati creatori care au lucrat la fata locului, puteai urmari etapele creatiei. Totusi ca tema centrala, nu a fost impinsa in nas, ci tratata discret, in mod retinut, la locul lui.

Sa vedem, ce inseamna aceste tendinte din puct de vedere al afacerilor, adica celor care au sau cauta un hobbi!

Cea mai mare noutate al anului este scrapbooking-ul. Se poate opta ca si domeniu de afacere, pentru ca cei mai multi producatori au asaltat piata cu produse si accesorii pentru aceasta activitate. Scrapbookig-ul de fapt este o activitate care are la baza decorarea, obiectul ei fiind variabil, de la albumele familiale, prin agende, la carti postale. Rezultatul se poate numi album artistic, precum arata si numele ei. La cele mai multe standuri se puteau gasi diferite elemente, produse, instrumente speciale pentru aceasta activitate, ceea ce este de asteptat sa apara si pe la noi curand.

Pe langa aceasta arta a decoratiei se dezvolta si celelalte technici, ca decoupage-ul, sbalonarea, stampilarea, transferul, linogravura, ceramica. Producatorii se inroleaza cu fel de fel de unelte, produse, echipamente noi care sa faciliteze cultivarea lor.

 

Cealata mare noutate cu care m-am intalnit a fost technica vopselei curgatoare – adica acrylic pouring. Se realizeaza cu o vopsea acrilica dizolvata cu un medium special.  Se toarna mai multe culori una peste alta, apoi se lasa sa se scurga de pe suprafata. Astfel se pot realiza modele unice si extrem de decorative. Dezavantajul technicii este ca nu se poate aplica pe suprafete fixe, doar pe cele mobile, iar pe de alta parte, pornind din proprietatile acrilului, suprafata va fii lucioasa, ceea ce este in cotrar cu moda mata actuala.  Dar sa nu uitam, ca acesta este o tendinta… Pe canalele video se pot intalni filmulete cu prezentarea technicii, insa mediumurile care sunt necesare pentru realizare, se vor raspandi doar de acum incolo – mai ales la noi.

Viitorul tendeaza spre materialele de baza naturale, ecologice. Mai curand vor ajunge si la noi accesoriile din hartie-piele (leather paper), decoratiunile din lemn si pluta, sau chiar crengi decorate cu vaze mulate partial in vopsea. Si produsele pentru reconditionarea mobilei tendeaza spre ingredientele naturale, pe baza de apa si ceruri naturale. La fel decorarea peretilor tine spre texturi, nu mai sunt la moda peretii colorati, netezi, mai degraba suprafetele suprapuse, din piatra, gips, efect de marmura, imblanzit cu un strop de auriu. In perioada urmatoare vor evolua suprafetele sclipitoare, cu tente metalice, cu mult aur si cupru. Vom avea un viitor stralucitor 😉

La cele mai multe standuri a fost interzisa fotografierea, pentru secretul profesional trebuie sa luati zborul la fata locului. Cand crezi, ca nu mai este nou sub soare, te gasesti in fata cu mii de idei geniale si fantezia ta ia aripi.

Voi ce hobbi aveti? La ce proiecte DIY mesteriti? Impartasiti-ne experientele!