Povestea Annie Sloan Romania începe cu tine, fiind primul distribuitor în România. Cum ajunge un specialist în PR să devină distribuitor?
Și specialiștii în PR au copii ? Dat fiind că am fost acasă aproape patru ani în concediu de creșterea copiilor, m-am orientat spre activități, hobby-uri care să mă încarce cu energie. Pe de altă parte ne-am mutat la țară, unde eram înconjurată de mobilier vechi, din lemn masiv. Am vrut să le încorporez în designul propus, dar totuși trebuiau regândite. Astfel am ajuns să încerc vopseaua Annie Sloan Chalk Paint™. Am citit despre ea pe site-uri din Ungaria și printr-o cunoștință am făcut rost de câteva cutii. A fost dragoste la prima încercare. După câteva cupărături de la distribuitorul din Ungaria – pe atunci și ea era singură pe țară -, m-a întrebat, de ce nu aduc vopseaua în România, dacă aici nu se găsește. Prima mea reacție a fost: nu-i de mine business-ul! Apoi am stat pe gânduri câteva luni, și cu sprijinul familiei mi-am deschis afacerea. Am zis, de ce nu? Dacă nu încep eu, va face altcineva. Nu știam nimic despre afaceri, nici în familie nu aveam de la cine să mă inspir sau să-mi dea sfaturi. Dar încetul cu încetul am învățat, și învăț, zilnic. Îmi place să lucrez cu oameni, experiența în relațiile cu publicul mă ajută ori de câte ori trebuie să vorbesc în public sau să gestionez cazuri problematice.
Annie are un model de business destul de neobișnuit. Ce înseamnă a fi Stockist Annie Sloan?
La noi nu știu dacă există acest model, dar e foarte omenesc. A fii stockist înseamnă să ai o a doua familie. Aparții de o comunitate care e gata să te ajute în orice moment, și pe plan național, dar și internațional. Energia comunității vine de la Annie, persoana ei constituie coeziunea. Ne este ca o mamă, totdeuna ne putem adresa la ea cu întrebări. Își cunoaște toți distribuitorii pe nume, deși suntem mai mult de 1700 de persoane din toate părțile lumii. Doar așa putem fi o familie mare. Am fost și eu la ea în Oxford de mai multe ori, la început pentru a învăța, la workshopuri, apoi după ce am devenit reprezentant pe țară (country agent), la conferințe. Fiecare întâlnire cu Annie este specială, pe mine personal îmi amintește de bunica pe care o ador. Energia, naturalețea și entuziasmul pe care o emană sunt de neprețuit.
Întâlnire cu Annie Sloan
Orice stockist trebuie să aibă deja o afacere, un atelier, un magazin unde desfășoară activități artistice, sau creative. Astfel se reduce destul de mult numărul potențialilor stockiști. Totuși noi avem în România deja 6. Cum ai reușit? Ce i-a atras pe acești artiști?
La început nu erau atât de severe cerințele. Când eu am devenit stockist, în 2015 deja trebuia să am o afacere în curs să pot aplica. Însă de-a lungul anilor mi-am dat seama de ce este importantă această cerință. Nu ajunge să-ți placă să vopsești, nici talentul sau creativitatea nu ajung. Trebuie să ai simțul afacerii – sau măcar să ai un partener care are. Dacă doar pentru asta îți înființezi afacerea, începi toate procedurile ce țin de înființarea unei afaceri, te învârți printre cifre, nu ai cum să faci față. Din păcate așa am pierdut deja un stockist foarte talentat. Știți cum este, ori te bagi în afacere, ori te lași dus de valul creativității. Cele două activități trebuiesc duse mână în mână, dar niciuna nu merge fără celălalt. Asta am vrea să înțeleagă toți cei care se gândesc de a deveni distribuitor: trebuie să ai deja o afacere care merge bine și fără tine, ca tu să te poți concentra asupra noii activități. Cred ca doar cei care conduc deja o afacere înțeleg asta.
Stockiștii Annie Sloan din România
Ceea ce am înțeles eu, că sunteți o comunitate creativă, și niște apostoli a creativității fără limite impuse de materiale. Care e treaba cu workshopurile? De ce e nevoie de ele, și cine vine la astfel de mici ateliere?
Da, creativitatea este esențială, dar contează foarte mult și materialele de calitate. Dacă ai la îndemână materiale și accesorii adecvate, procesul de creație este mult mai ușor. Posibilitățile sunt nenumărate cu aceste produse, doar cerul este singura limită, dacă cunoști modurile de aplicare și anumite tehnici de bază cu care poți porni. Vopselele au fost concepute în așa fel încât șă fie ușor de folosit indiferent de experiență. Cei mai mulți nu au curajul să încerce, deși le place ideea de a vopsi. Prin workshopuri noi ajutăm oamenii să-și facă curaj pentru primul proiect propriu, să aibă o primă experiență cu aceste produse, să-și dea seama că nu e ceva îndrăcit, ci se pot descurca foarte ușor. Vopselele Annie Sloan sunt foarte ușor de folosit, aderă bine la aproape orice suprafață, nu necesită grunduire sau șlefuire, deci economisim o grămadă de timp. Cei care consideră produsele noastre scumpe, nu iau în considerare acest aspect. Prin produsele Annie Sloan ne cumpărăm și acest confort – de fapt, pentru asta sunt menite produsele premium.