Cum a început povestea Annie Sloan în România – material preluat de pe www.chalkpaint.ro

/, Blog, vopsea decorativa/Cum a început povestea Annie Sloan în România – material preluat de pe www.chalkpaint.ro

Cum a început povestea Annie Sloan în România – material preluat de pe www.chalkpaint.ro

Povestea Annie Sloan Romania începe cu tine, fiind primul distribuitor în România. Cum ajunge un specialist în PR să devină  distribuitor?                                                                      

Și specialiștii în PR au copii 🙂 Dat fiind că am fost acasă aproape patru ani în concediu de creșterea copiilor, m-am orientat spre activități, hobby-uri care să mă încarce cu energie. Pe de altă parte ne-am mutat la țară, unde eram înconjurată de mobilier vechi, din lemn masiv. Am vrut să le încorporez în designul propus, dar totuși trebuiau regândite. Astfel am ajuns să încerc vopseaua Annie Sloan Chalk Paint™. Am citit despre ea pe site-uri din Ungaria și printr-o cunoștință am făcut rost de câteva cutii. A fost dragoste la prima încercare. După câteva cupărături de la distribuitorul din Ungaria – pe atunci și ea era singură pe țară -, m-a întrebat, de ce nu aduc vopseaua în România, dacă aici nu se găsește. Prima mea reacție a fost: nu-i de mine business-ul! Apoi am stat pe gânduri câteva luni, și cu sprijinul familiei mi-am deschis afacerea. Am zis, de ce nu? Dacă nu încep eu, va face altcineva. Nu știam nimic despre afaceri, nici în familie nu aveam de la cine să mă inspir sau să-mi dea sfaturi. Dar încetul cu încetul am învățat, și învăț, zilnic. Îmi place să lucrez cu oameni, experiența în relațiile cu publicul mă ajută ori de câte ori trebuie să vorbesc în public sau să gestionez cazuri problematice.

Annie are un model de business destul de neobișnuit. Ce înseamnă a fi Stockist Annie Sloan?

La noi nu știu dacă există acest model, dar e foarte omenesc. A fii stockist înseamnă să ai o a doua familie. Aparții de o comunitate care e gata să te ajute în orice moment, și pe plan național, dar și internațional. Energia comunității vine de la Annie, persoana ei constituie coeziunea. Ne este ca o mamă, totdeuna ne putem adresa la ea cu întrebări. Își cunoaște toți distribuitorii pe nume, deși suntem mai mult de 1700 de persoane din toate părțile lumii. Doar așa putem fi o familie mare. Am fost și eu la ea în Oxford de mai multe ori, la început pentru a învăța, la workshopuri, apoi după ce am devenit reprezentant pe țară (country agent), la conferințe. Fiecare întâlnire cu Annie este specială, pe mine personal îmi amintește de bunica pe care o ador. Energia, naturalețea și entuziasmul pe care o emană sunt de neprețuit.

Întâlnire cu Annie Sloan

Orice stockist trebuie să aibă deja o afacere, un atelier, un magazin unde desfășoară activități artistice, sau creative. Astfel se reduce destul de mult numărul potențialilor stockiști. Totuși noi avem în România deja 6. Cum ai reușit? Ce i-a atras pe acești artiști?

La început nu erau atât de severe cerințele. Când eu am devenit stockist, în 2015 deja trebuia să am o afacere în curs să pot aplica. Însă de-a lungul anilor mi-am dat seama de ce este importantă această cerință. Nu ajunge să-ți placă să vopsești, nici talentul sau creativitatea nu ajung. Trebuie să ai simțul afacerii – sau măcar să ai un partener care are. Dacă doar pentru asta îți înființezi afacerea, începi toate procedurile ce țin de înființarea unei afaceri, te învârți printre cifre, nu ai cum să faci față. Din păcate așa am pierdut deja un stockist foarte talentat. Știți cum este, ori te bagi în afacere, ori te lași dus de valul creativității. Cele două activități trebuiesc duse mână în mână, dar niciuna nu merge fără celălalt. Asta am vrea să înțeleagă toți cei care se gândesc de a deveni distribuitor: trebuie să ai deja o afacere care merge bine și fără tine, ca tu să te poți concentra asupra noii activități. Cred ca doar cei care conduc deja o afacere înțeleg asta.

Stockiștii Annie Sloan din România

Ceea ce am înțeles eu, că sunteți o comunitate creativă, și niște apostoli a creativității fără limite impuse de materiale. Care e treaba cu workshopurile? De ce e nevoie de ele, și cine vine la astfel de mici ateliere?

Da, creativitatea este esențială, dar contează foarte mult și materialele de calitate. Dacă ai la îndemână materiale și accesorii adecvate, procesul de creație este mult mai ușor. Posibilitățile sunt nenumărate cu aceste produse, doar cerul este singura limită, dacă cunoști modurile de aplicare și anumite tehnici de bază cu care poți porni. Vopselele au fost concepute în așa fel încât șă fie ușor de folosit indiferent de experiență. Cei mai mulți nu au curajul să încerce, deși le place ideea de a vopsi. Prin workshopuri noi ajutăm oamenii să-și facă curaj pentru primul proiect propriu, să aibă o primă experiență cu aceste produse, să-și dea seama că nu e ceva îndrăcit, ci se pot descurca foarte ușor.  Vopselele Annie Sloan sunt foarte ușor de folosit, aderă bine la aproape orice suprafață, nu necesită grunduire sau șlefuire, deci  economisim o grămadă de timp. Cei care consideră produsele noastre scumpe, nu iau în considerare acest aspect. Prin produsele Annie Sloan ne cumpărăm și acest confort – de fapt, pentru asta sunt menite produsele premium.

 

Foto: Andrada Nistor, Janosi Eva

De multe ori din acțiunile DIY rezultă obiecte care sunt departe de planurile pe care le-am făcut în cap. Dar uitându-mă la pozele din grupul Annie Sloan Chalk Paint Romania, văd o grămadă de astfel de proiecte cu rezultate superbe. Ca și administrator al acestui grup, spune-ne, care e secretul?

Totdeauna trebuie să ascultăm ce cere obiectul la care lucrăm. Eu cred, că fiecare dintre acestea are suflet. Și nu îi stă bine orice oricărei piese. Am avut și eu astfel de experiențe, am o piesă pe care am vopsit-o deja de trei ori, pentru că nu mi-a plăcut aspectul, rezultatul final. Dar de multe ori ne facem în cap un plan, apoi ne apucăm și ne dăm seama că arăta mai bine cu altă culoare sau cu o altă tehnică, și ne abatem de scopul inițial. E important totuși să ne facem planuri, schițe, să ne închipuim piesa respectivă în ambientul unde intenționăm să o punem. Nu cred că ar fi o problemă că nu întotdeauna ne iese ce ne-am propus, trebuie să lăsăm loc și inventivității. O grămadă de lucruri nu erau inventate acum dacă totul mergea doar după reguli.

Foto: Janosi Eva, Bardosan Sheila-Timea

Esența în vopsirea mobilei este că nu sunt reguli. Nu există bine și rău, totul este maleabil. Piesa e terminată când ne place nouă aspectul ce a rezultat după vopsire. Acesta e cel mai mare secret. Și vă împărtășesc încă un secret: vopsirea cu mâna nu o să fie niciodată la fel cu cel industrial, deci nu vă așteptați la rezultate perfecte. Urmele de pensulă sunt de fapt semnătura voastră, fiți mândri de ele!

Nu ești doar distribuitor, dar și un utilizator experimentat. Câte obiecte s-au renăscut sub mâna ta datorită vopselelor Annie Sloan? Și care sunt favoritele tale?

Oh, nu le număr! Cine știe câte sunt? Doar în casă mă uit în jur și număr câteva zeci. După ce te infectezi cu vopsitul – da pe bune, e contagios – deja vezi potențiale proiecte în fiecare piesă. Parcă îți pui alți ochelari, vezi cu totul altfel lumea. Ți se deschid o grămadă de uși, ușile posibilităților. Pe de altă parte, vopsitul este foarte relaxant, și din acest aspect merită luată în considerare o astfel de activitate. Trăim într-o lume plină de factori de stres, ne ajută mult psihic o activitate prin care ne putem reîncărca bateriile.

Dacă ai avea 5 cuvinte, care să prezinte de ce e Annie Sloan Chalk Paint™ alegerea ta, care ar fi ele și de ce?

Calitate, posibilități nelimitate, energia culorilor, comunitate, relaxare – e tot ce am nevoie pentru o viață echilibrată.

Știu că ești în continuă căutare de noi membri ai echipei. Cum arată următorul distribuitor Annie Sloan? Ce abilități trebuie să aibă, de ce trebuie să dispună?

Următorul distribuitor trebuie să fie un bun comerciant, cu scopuri clare și un plan de afaceri bine conceput. Știe de unde până unde vrea să ajungă, trebuie să fie conștient că doar munca depusă aduce roade, și că nimeni nu-i va aduce clienți la pragul ușii. În rest, dacă are și capitalul necesar pentru investiție, noi aducem un background solid să-și extindă afacerea.

Dacă ai avea posibilitatea ca un peștișor de aur să-ți îndeplinească 3 dorințe referitoare la business-ul tău, care ar fi acele teri?

Cel puțin trei angajați (cu fonduri necesare pentru întreținere), mai mult timp pentru creație și o tabără de creație cu Annie. Pe lângă acestea și fără peștișor aș vrea să exploatez mai multe posibilități de perfecționare atât pe plan profesional cât și personal. Vă spun drept, de multe ori am complex, din cauza limbii, româna nu este limba mea maternă. De aceea nu am avut nici curajul încă pentru videouri live, deși știu că aici este viitorul. Ar trebui să trec peste acest sentiment, pentru că nu e întemeiat, nu am avut niciodată abuzuri, oamenii sunt foarte înțelegători. Poate un peștișor m-ar ajuta să trec acest prag invizibil.

2020-04-28T14:30:45+00:00